Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAndrews, Sharon Vincz
TitelWho Should be Teaching Values to Children?: Stakeholders in Moral Education.
QuelleIn: Contemporary Education, 66 (1995) 2, S.106-11Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0010-7476
SchlagwörterStellungnahme; Academic Freedom; Democratic Values; Elementary Secondary Education; Freedom of Information; Government Role; Government School Relationship; Moral Development; Moral Values; Parent Responsibility; Parent Role; Parent School Relationship; Politics of Education; Public Schools; Student Attitudes; Student Responsibility; Student Rights; Teacher Responsibility; Teacher Role; Teacher Student Relationship
AbstractThe various stakeholders in values teaching in schools are all legally bound to participate in the common educational enterprise. The paper discusses the perspectives of each of the stakeholders (children, the state as the upholder of democratic principles, teachers as facilitators and guides, and parents as nurturers, educators, and exemplars). (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Contemporary Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: